Summa sidvisningar

måndag 2 januari 2012

Året som gått

Varning för långt inlägg :)


2011..Vilket oerhört händelserikt år. Ett bra år!

Det har hänt så himla mycket så vet inte vart jag ska börja.

Kan börja med det viktigaste och som är återkommande varje år den här tiden. Familjen. Vad skulle jag göra utan er? SÅ mycket som ni gjort och ställt upp på mig, helt otroligt!! och det jag tänker skriva härnäst, utan er...hade nog inte klarat det utan er...

I januari hände årets största händelse! Mitt livs tuffaste utmaning avslutades. Efter närmare 1 år på TUB. Vilken grej!!! Från att ha vart beroende av nåt i ca 12 år till att få packa väskan - för sista gången och få bandet runt armen avklippt - för sista gången. Ni anar inte...Som sagt, helt klart den största händelsen 2011.

I juni tog jag tag i min vikt. La på mig ruskigt mycket under året på sjukan. Klarade att gå ner 10kg "själv" men resten klarade jag inte riktig av på egen hand. Skrev in mig på itrim och gick ner 10kg och minskade 12cm i midjan på ca 2 mån. Tyvärr tappa jag stinget (av olika orsaker) och har nu gått upp en del igen. Men det ska jag ta tag i nu. Då blir det itrim igen. Var så nöjd med personalen, träningen och att det faktiskt funkar! Hade jag bara fortsatt så hade jag kanske nått min målvikt. Inget att sitta och grubbla över utan på det igen bara!!

1 juli började jag jobba igen :) Bara 25%. Var inte så många timmar/pass men det var ett STORT steg för mig efter att ha vart sjukskriven i ca 1 1/2 år. 1 oktober började jag jobba 50% och 1 december började jag jobba min fulla tid :) Det gick snabbt men mår så himla bra och trivs som fisken i vattnet. Känner mig som en människa igen, en i gänget. 

I slutet av augusti flyttade en väldigt väldigt liten katt hem till mig och tant Siri. Betty Boop :) Hon var bara 6v när hon flyttade hit. En kattunge ska vara 12v enligt föreskrifter men Bettys mamma (som är en av min mammas katter) stötte bort sina ungar och ville inte ha nåt alls med dem att göra :/ Så jag tog hit lillskrutt och såg till att hon fick i sig det hon behövde för att gå upp i vikt och fick dessutom en "ny mamma" :) Bettys mamma fick (som väntat) mjölkstockning så tog hit henne för att testa om hon accepterade Betty och det gjorde hon. Så självklart fick hon då stanna här ett tag :)

1:a kvällen

Betty med mamma Rosa

Växer och växer :)

Och som ni ser så har Betty nu en "mamma" som hon kan mysa med :)


Nog pratat om katter.

Det här året jag tappat kontakten med ganska många vänner känns det som. Jävligt trist :/  Och det är inte för att jag velat det!! Jag finns här och har gjort hela tiden. Men antar att man växer ifrån varann?!? Tycker egentligen det är en ganska löjlig anledning för jag är densamme jag alltid vart så jag känner inte direkt att jag "växt ifrån nån"...Många har träffat pojk/flickvänner, gift sig och/eller skaffat kids. Då är det kanske inte så lätt att pussla ihop veckorna, det har jag full förståelse för. Men 1 kväll då och då borde det väl finnas lite tid? Man ska vara rädd om sina vänner - Glöm inte det!

Men har under 2011 träffat en hel hög med nya underbara människor och är så himla tacksam för det. Älskar mina vänner och gör allt för er!! Vänner, gamla som nya, ni betyder så otroligt mycket och jag vill inte att ni ska tycka synd om mig men ni har betytt så himla mycket för mig för ni vet att jag har haft det ganska tufft. Speciellt de 2 senaste åren. Evigt tacksam!!

Har hänt en himla massa mer. Som galna festkvällar, mysiga familjemiddagar, Jamie´s 1-års dag, härliga sommarkvällar mm (har säkert glömt nåt...)

En riktigt kul grej har hänt men det avslöjar jag inte nu :P

De här bilderna får avsluta det här inlägget..












Nu blickar vi fram emot ett minst lika grymt år ;);)






1 kommentar:

  1. Snacka om händelserikt år! Bara att se till att det här året blir lika bra, det började trots allt med en nyårsafton i toppklass, och snart blir det en födelsedag utan dess like. :-)

    Ha en otroligt god fortsättning på året!!!

    SvaraRadera