Summa sidvisningar

onsdag 18 januari 2012

Plugg, jobb, vikt, måleri och frestelser

Har inte riktigt haft tid att blogga på senaste. Händer nåt hela tiden.
Rubriken sammanfattar väl ganska bra vad jag haft för mig :)

Ringde SYO samma dag skolan börja och tänkte kolla om jag hade turen med mig och komma in på de kurser jag behöver, vill så gärna göra klart undersköterskeutb. En gång för alla!! Och vet ni vad? Jag hade turen med mig ;) Så nu är det plugg på dagarna och jobb på kvällen. Fullt upp med andra ord. Men så jäkla KUL :):) Ska verkligen satsa järnet nu!! Om allt går vägen kan jag till sommaren 2013 titulera mig som undersköterska :)

Jobbet orkar jag inte ens skriva om. Men kan sammanfatta det med ett ord - KAOS!! Men det ska nog lösa sig, som allt annat ;)

Viktresan tuffar på fint :) Har stött på en och annan frestelse som favoritchipsen, öl, god mat..ja, you name it!! Men jag har hållt mig!! Men det har vart riktigt tufft!! Men allt går om man verkligen vill!!

Hade väg- och mätning igår och jag va allt lite nervös. Hade jag inte behövt vara för hade ju gått bra :) Och riktigt bra med tanke på att jag vart sjuk och inte kunnat röra på mig så mkt. Viktigt att röra på sig så man inte förlorar muskelmassan! Blir perfekta promenader till och från skolan (ca 6km fram och tillbaka) och ett simkort som ska inhandlas snarast!! Men hursom, hade gått ner 2 pannor och -2cm runt midjan - under naveln och -3,5cm runt midjan under revbenen. För mer info kolla in Viktresan 2012 :)

Nån mer som vill va med på viktresan ;)
Nån natt förra veckan fick jag för mig att ta fram min målarlåda som jag fick av Jonathan i present. OJ så kul det var och färgerna tog snabbt slut ;) Ska visa er nåt snart ;) När lönen kommer så ska jag bunkra upp med färger!!

Börjar likna nåt...den är fortfarande inte helt klar...:)
Blev inte nöjd med "trädet" så i detta nu är det övermålat. Ska göra om det. Så skönt med akryl för man kan måla över och göra om :)

Nu ska jag ta och vila nån timma. De kommer hit idag och fixar nåt nytt med kranen i köket och sen ska vi få nya duschgrejjer :) Det jobbiga är att de kommer allt mellan 10-16...och jag vill gärna se lite anständig ut när de kommer och inte öppna dörren i morgonrock med håret åt alla håll ;) Medan jag väntar blir det plugga. Helt ledig från jobb och skola imorn så då passar det super med en pluggdag!!

Oj, nu har jag skrivit en hel novell igen :)

Hoppas ni har överseende med det :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar