Summa sidvisningar

lördag 4 februari 2012

Den där bägaren...

Det finns vissa saker just nu i mitt liv som verkligen kunda vara bättre och fungera bättre. Saker som jag ägnar väldigt mycket tid åt och som jag tycker borde vara en självklarhet att det funkar.

Andra tycker annorlunda.

Jag vet bara att det inte kan fortsätta såhär. Jag har gått igenom mycket det senaste året och jag mår idag egentligen väldigt bra. Bortsett från "vissa saker.."
Problem sägs vara till för att lösas. Så nästa vecka ska det ringas en del samtal, problemet ska lösas!!

Att bägaren ska behöva rinna över gång på gång är inte OK. Jag har vart stark och "fyllt på" bägaren igen men när det som sagt händer gång på gång är det stor risk att man missar alla varningstecken. Och samtidigt som bägaren rinner över slår kroppen backut.

Vilka varningtecken det är känner bara du själv. Det är så viktigt att lyssna på sin kropp! Ingen känner DIG bättre än DU själv. Men även andra kan se att du inte är fit for fight! Lyssna på de människorna!! Ju fortare du gör något åt problemet desto bättre.

Jag märker nu själv att jag inte riktigt orkar mer men istället för att ignorera det och inte göra något åt det och falla ner i gropen så ska jag ta tag i detta, och gräva igen gropen. Ingen ska behöva hamna där!!

När man mår dåligt över något, det kan vara jobbet, kärlekslivet, skolan.ja vad som helst. Då måste vi försöka hitta nån slags frizon där vi kopplar bort alla problem, så gott det går. Du bestämmer vad det är. Det kan vara vad som helst. Mina frizoner kan t.ex. vara att gå och simma, måla eller gå ut och gå. Men just nu skulle jag nog behöva en frizon på några månader.

Min kropp skriker efter sol och värme!! Drömfrizonen just nu skulle vara att få packa en väska och sätta sig på ett plan till ett varmt och soligt land med långa härliga stränder. Sola, bada, läsa böcker, äta god mat, dricka drinkar, shoppa, dansa - bara njuta av livet helt enkelt!! Skulle t om kunna tänka mig att jobba :) Bara jag får komma härifrån ett tag..


Nån som vill dela hängmatta med mig? ;)

Nej hörrni! Nu blev det djupt. Hade bara tänkt skriva några rader men ja...så blev det inte :) Hoppas iaf att ni haft en trevlig fredagskväll!!

Ta hand om er och glöm inte att ta vara på just DIN tid!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar