Summa sidvisningar

torsdag 16 februari 2012

Nattbabbel

Ja gott folk!! Nu blir det lite nattbabbel.

Har en gammal vän, som då var min allra BÄSTA vän!! Hon har en GRYM blogg och hon har en punkt som hon kallar söndagsbabbel. Kom att tänka på henne nu när jag skrev babbel. Vi var kompisar hela högstadiet och OJ vad kul vi hade haha :)..jag var kär i en kille och hon i hans bästa kompis. Det roliga var att vi ibland tyckte de var lite sega, att vi inte fick nån vidare respons. Och vad gör man då?? Jo man byter ju  kille med varann såklart hahaha :) och så höll vi på :)

Förutom grabbarna så hade vi ett annat gemensamt intresse som vi båda brann för. DANSEN!!!  Min vän var dock mycket duktigare och tävlingsdansade osv men jag var väl inte så dum jag heller ;) Vi startade t.om en egen dansgrupp men VAD hette den?? Emmilie!! Om du läser detta, hojta till :) Vi lärde ut discojazz. Tjejerna som var med var runt 12-13 års åldern och vi var runt 15-16. Vi uppträdde t.om i centrum. Minns inte vad det var men det var mycket folk. Kan har vart Berganatta (vårt centrum vi har här har öppet till 22, brukar va nångång i december för er som inte vet).

Tveka inte att besöka Emmilies BLOGG. Hon skriver mycket om livet och har en superbra "punkt" varje vecka, Veckans personlighet. Blir alltid så peppad när jag läser hennes blogg - Tack för det Emmilie!!


För att återgå till nåt helt annat så är jag så himla inredningssugen :):) Vill bara fixa och dona hela tiden. Så trist att det ska kosta bara för jag är som en idéspruta just nu..gäller att skriva/skissa ner alla idéer så de inte försvinner. Jag har som så många andra fastnat för den härligt lantliga stilen shabby chic. Shabby chic med inslag av lite modernör jag är som idét och stilrent.

Jag sitter och spånar på att göra om vardagsrumsbordet. Det behövs plankor, slipmaskin och lite färger. Mer säger jag inte ;) Har även en massa annat som ska fixas och målas om. Och har ritat en egen tv-möbel. Perfekt att åka hem till päronen nu i vår och snickra lite med farsan ;)

Jag älskar mattor men kan inte vad som helst pga katterna, de blir så håriga eller rättare sagt håret syns mer på vissa.  Trasmattor och ryamattor är kalas så ska kolla efter det. Oh just det!! Snart kommer mina nya gardiner och tillhörande kuddar ;);

Antar att ni tycker jag ska sluta med mitt nattbabblande!?!

:)

Nu ska jag göra mig en kopp te och knåpa ihop en ny och sjysst playlist på Spottan :)

Sova kan jag göra sen..för är så himla uppe i varvoch IRRETERAD efter jobbet...

Hoppas ni sussar gott!!



//Carran

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar