Summa sidvisningar

onsdag 20 juli 2011

Why me???

Ligger just nu på ett rum på Medincin Akuten, Danderyd.

Mer eller mindre sönderstucken. Det har satts en infart, tagits blodprover x2 + tagits ett ryggmärgsprov. Stacks fel ena gången så fick utstå det EN gång till. Tack och lov så fick jag Stesolid intravenöst - TACK!! Så är lite flummig nu hehe.

Varför är jag här undrar ni kanske?!

Jo, var jätteallergisk ett tag där på natten sen gick det över tack vare mina bra mediciner. La mig på soffan för att bara slökolla på dumburken. Då sa det bokstavligt talat PANG i pallet på mig.

Började störttjura!! SÅ jävla ont gjorde det. Har haft mycket huvudvärk i mina dar, tyvärr. Men INGET slår detta!! Tänk er att nån står och slår med en stor hammare HÅRT, mitt på huvudet!! Samtidigt en isittande explosiv huvudvärk. Dessutom började det sticka och pirra i ansikte och händer, samt en domnande känsla på samma ställen....

Ringde mamma och störttjurade vid ca halv 5. Mamma ringer ambulans och pappa möter upp dom.

Men nu är jag här, sen ca 4-5h tillbaka. Fick 2 citodon ( som jag inte tagit på vet inte huuur länge ) så blev lite lugn men huvudvärken gav sig inte riktigt ändå. Men de lindrade, helt klart!!

En datortomografi skulle genast göras och fick reda på att allt såg bra ut. Är dock nervös inför ryggmärgsproverna..de hade en del teorier ( som jag inte tänker gå in på här ) som lät sisådär...

Nu är det bara VÄNTA som gäller. Alla ni som känner mig vet att jag HATAR att vänta!!!

Och en sak är säker - Jag går INTE härifrån innan jag fått ett vettigt svar. Det här var INTE normalt nånstans!!

Håll nu tummarna!!

Kram från sjukhussängen.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar